I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, 13 September 2012

Salam Kasih Dari Kami...

Assalamualaikum Ina,
Mudah-mudahan sentiasa dalam kasih dan rahmat Allah.  Jua dibekalkan kekuatan untuk meneruskan kehidupan dalam dunia yang serba mencabar ini.

Sesungguhnya kasih Allah itu melebihi segala-galanya.  Lantaran itu diturunkan musibah buat kita.  Namun harus diingat ada hikmah di sebaliknya!!!  Kekadang kita minta sesuatu yang kita suka, namun Allah beri apa yang DIA kehendaki.  Sedarlah adikku.....  bahawa DIA Maha Tahu apa yang terbaik buat kita.  

Ina,
Mengenalimu sebagai seorang adik.  Cukup ceria, riang berbicara.  Tapi itu dulu..... dan kini segalanya kian pudar.  Tampak murung durja.  Memandang wajah surammu, aku jadi hampa kecewa.

Adikku ina....jangan bersedih.....
Allah tidak akan menguji seseorang itu lebih dari kemampuan untuk digalasnya.  Jangan mudah mengaku kalah.  Jangan jadikan ujian itu menggugat pendirian kita.  Terkadang ujian itu merupakan penghapus dosa-dosa kita.  Ataupun mungkin ia sekadar menguji sejauh manakah kebergantungan kita terhadapNYA.  

Jika semakin kita diuji..... semakin kita memuhasabah diri.  InsyaAllah....kita akan semakin dekat denganNYA.  Sesungguhnya DIA amat hampir dengan kita.  Percayalah Ina.  

Dari kejauhan ini ramai yang mendoakan, tak kurang juga yang memberi kata-kata semangat.  Ingatlah..... segala dugaan dan cabaran itu merupakan ujian  keimanan kita.  Adakah kita menyangka bahawa kita tidak akan diuji?  Cumanya..... setiap insan itu berbeza ujian yang Allah turunkan kepadanya.  

Ada yang beranggapan bahawa ujian itu cuma asam garam dalam kehidupan.  Tidak kurang juga yang mengatakan ia sebagai batu loncatan untuk mencapai kejayaan yang lebih besar dan cemerlang.  Namun elakkanlah buruk sangka terhadap Allah yang menurunkan ujian sedemikian.  Sentiasa peringatkan diri bahawa ada insan lain yang lebih berat ujiannya daripada yang kita hadapi.

Ina.....
Semoga cepat sembuh dan dapat bersama kami di luar ini.  Tangan yang menghayun buaian bisa menggoncang dunia.  Kitalah yang bakal menghayun buaian itu bersama-sama di daerah kecil ini.  Anak-anak dahagakan ilmu yang kita curahkan.  Jangan jatuh semangat dik, kuatkan azammu.  

Mudah-mudahan kita dapat bersua kembali dalam cerianya suasana.  Dan ingatlah bahawa Allah bersama orang-orang yang sabar.  Sesungguhnya kami menanti kepulanganmu dengan tekad yang waja.

Salam kasih dari kami...............



"Mudah-mudahan Teacher cepat sembuh!!!!!"

No comments:

Post a Comment