I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, 4 July 2013

.................................

Pagi Isnin minggu ini aku serta warga KGSS dikejutkan dengan berita sedih tentang kemalangan yang menimpa bekas anak muridku.  Kejadian berlaku hari Ahad di Teluk Senangin.  Dalam kejadian, dia dan bapa saudaranya mati lemas.  Dan pagi tadi aku menatap akhbar keluaran semalam yang ditunjukkan oleh rakan sekerjaku.  Memang sah dialah anak murid yang pernah kubimbing suatu ketika dahulu.

Tahun lepas dia sekelas dengan anakku di Tahun 6.  Walaupun masih sama sekolah dengan anakku di sekolah menengah pada tahun ini, namun mereka berada di kelas yang berlainan.  "Pagi tadi cikgu buat kutipan untuk Amirul...." kata Bang Chik memaklumkan tentang kejadian yang berlaku di sekolahnya pada hari berkenaan.

Mengenang kembali saat kami bersama beberapa tahun lalu, walaupun dia agak nakal.........  namun cepat dapat apa yang kuajar.  Suka mengusik rakan sekelas, namun tidak berdendam atau ambil pusing kiranya aku menegur sikapnya.  Dia berkulit cerah, berambut kerinting.  Semuanya kembali segar di ingatan.  Mudah-mudahan dirimu tergolong dalam kalangan mereka yang beriman.  Ramadhan kali ini sudah tentu hati bondamu sedikit tersentuh kerana kehilanganmu. Namun begitulah ketentuan Ilahi.   Sesungguhnya dari Allah engkau datang dan kepadaNYA jualah engkau kembali.  Semoga Allah mengurniakan kesabaran dan kekuatan pada bondamu.  Amin............

No comments:

Post a Comment