I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, 2 November 2013

NOVEMBER DATANG LAGI

Hadirnya November kali ini bermakna calon-calon SPM dan STPM bakal berentap dan berperang lagi.  Barangkali mungkin saat-saat begini masing-masing membuat persiapan terakhir, masih ada ruang waktu untuk meneliti nota-nota.  Ada kesempatan lagi untuk menghabisi latihan-latihan yang bersisa.


Senjata perlu dipersiap dengan peluru yang bakal dimuntahkan nanti.  Dan persediaan itu sepatutnya telah dimulakan awal-awal lagi malah berterusan hingga ke saat ini.  Dan senjata terakhir adalah 'doa'.  Semua orang tahu akan hal itu.  Namun terkadang ia terus dilupakan akibat lebih mengutamakan pencapaian akademik sahaja.  Hingga kebergantungan padaNYA kian dilupakan.

Mudah-mudahan apa yang dipelajari hampir dua tahun ini penuh berkat.  Mohon halalkan ilmu yang guru-guru curahkan.  Tanpa melupakan mereka yang bersusah payah hingga kita mampu berdiri hingga ke takah ini..... maka doakanlah mereka.  Jangan lupa doakan sekali ayahbonda yang barangkali mungkin mengiringi kita dalam doanya siang malam.  Ataupun mungkin memohon merayu pada Yang Esa di sepertiga malam tatkala insan lain diulit mimpi indah.  Tahukah kita?

Panjatkan kesyukuran pada yang empunya dunia dan seluruh isinya.  Tanpa izinNYA mana mungkin kita mampu bersaing bersama taulan menyusuri jalan menimba ilmu yang terbentang luas.  Walau mungkin ilmu penuh di dada, namun ia tetap ibarat setitik air di lautan.  Makin kita mempelajarinya, makin banyak yang kita tidak tahu.  Begitu luasnya ilmu Allah.

Dan kebijaksanaan yang dikurniakanNYA itu ada baiknya kita kongsikan bersama insan lain yang turut ingin mengecap kejayaan.  Hidup adalah untuk memberi.  InsyaAllah mudah-mudahan DIA akan menambah lagi ilmu kepada kita.  

Buat semua, termasuk bekas anak-anak didikku serta paling istimewa buat
anakanda yang dikasihi ........ selamat bertempur di medan perjuangan ini dengan penuh keyakinan bahawa di mana ada usaha, doa dan tawakkal .....insyaAllah di situ bakal membuahkan kejayaan.  







No comments:

Post a Comment