Khamis, 26 Mei 2016

SEMOGA CEPAT SEMBUH

Lewat petang tadi aku dan suami sempat menziarahi sahabat seperjuangan kami, mesra dipanggil Cekli...  dimasukkan ke wad 3 katil 11.

Sebelum menziarahi beliau, kami menjengah jiran yang ditempatkan di wad 4 akibat lelah.  Acapkalinya begitu..... tujuan datang nak ziarah yang berkenaan..... pasti terserempak dengan kenalan yang lain....

Cekli..... kukenal sejak 2005.  Tika itu anak kami sebaya dan belajar di dalam kelas yang sama.  Bukan setakat aktif menjadi ahli PIBG sekolah, malah aktif juga dalam konteks bermasyarakat.

Beliau turut aktif di bidang politik, juga di bidang penulisan.... petah berbicara dengan hujah yang bernas.  Amat mengambil berat dalam aktiviti kemasyarakatan, biasanya akan turun padang tanpa mengira latar belakang mereka yang memerlukan khidmatnya.

Beliau bukan orang besar...... tapi tindakannya amat profesional.  Bijak membuat timbangtara sebelum memutuskan sesuatu kenyataan atau membuat satu-satu keputusan.  Punya pandangan yang jauh ke hadapan ....

Bukan aku hendak memuji, itu adalah kenyataan.  Beliau turut disenangi pelbagai lapisan masyarakat.  Namun mungkin ada yang kurang senang dengannya, maklumlah manusia itu berbeda pandangannya.  Rambut sama hitam, tapi hati lain-lain.

Sebagai seorang sahabat 'facebook' dan rakan penulis, kebersamaan kami mungkin dalam mendaulatkan kebesaran Tuhan, menegakkan keadilan dan menentang kezaliman...

Semoga Cekli cepat sembuh, dan dapat terus berjuang.  Sesungguhnya di sebalik musibah yang menimpa, in shaa Allah terkandung hikmah yang tidak kita diketahui.   


Tiada ulasan: