Khamis, 9 November 2023

MESYUARAT KITA... MOH SEMUA!

     BUAT pertama kalinya bermesyuarat... perjumpaan kami dihiasi senyum tawa. Apa tidaknya... ada sahaja usikan dan pertanyaan yang mengundang jawapan balas yang menggelikan hati. Dalam pada itu, terkesima juga aku dengan pendedahan kepakaran masing-masing. Sesi ta'aruf berlangsung dalam suasana aman dan ceria.

    Beberapa ahli menceritakan pengalaman lalu yang agak mencabar semasa mereka melaksanakan tugas. Pengalaman dipulaukan serta nyaris dikejar dengan parang panjang. Trauma jadinya! Astaghfirullaha'azim..... mudah-mudahan ia tidak berlaku kepada AJK kali ini. 

    Gabungan kami diharapkan dapat memberi impak yang cukup baik demi menjaga kemaslahatan umum di kampng tercinta ini. Bergabungnya kami atas niat yang sama untuk kebaikan seluruh warga kampung. Pelbagai masalah yang timbul sebelum ini mudah-mudahan dapat diatasi dengan baik. Kerjasama daripada semua ahli amat diharapkan.

    Sesungguhnya bukan mudah untuk memegang jawatan yang tidak dipinta ini. Amanah yang diberi bukan untuk dicanang dan dibangga-banggakan. Jauh sekali untuk mendabik dada merasa diri sebagai hero ataupun jaguh. Ia merupakan tanggungjawab yang dipikul dan akan dipersoalkan nanti. Justeru, perbezaan pendapat perlu diraikan. Carilah titik persamaan yang akan menjadikan keseronokan bertugas dalam membangunkan kampung.

    Selamat bertugas dengan penuh dedikasi, mudah-mudahan sentiasa di dalam peliharaan dan lindungan Ilahi. 


Tiada ulasan: