Ahad, 30 Mei 2021

KOMPILASI KAVER BUKU LEGASI ABAH 2021


kredit kepada pencipta video ini.



Tahniah semua!!!

Adik beradik kita terlalu ramai, di saat-saat akhir memeriahkan stadium.  Di padang itulah tempat kita berkumpul.  Sekiranya tidak tampil beraksi, kita menjadi tukang sorak di tepi padang.  Momen indah itu tak mungkin akan dilupakan.

Biarpun orang sibuk memperkatakan SOP, pelitup muka, 'hand senitizer'........  kita tidak gentar akan itu semua.  Mana mungkin kita akan disaman.  Sembang dekat-dekat pun tidak akan digertak. Sebab utamanya kenapa kita berani berhadapan dengan situasi sedemikian ialah kerana kita berada di maya!

Akulah salah seorang murid Puan Sri, rektor yang kami sayangi.  Barangkali usia yang mungkin tidak jauh bezanya, ataupun mungkin barangkali sebaya..... menyebabkan aku tidak tergamak memanggilnya 'Mak'.  

Banyak ilmu yang aku dapati sepanjang bergelar murid kepada tokoh ini.  Tambahan pula di belakang tabir terdapat insan-insan yang tidak lokek dengan perkongsian ilmu.  Kami ada Pengurus Projek dan guru-guru yang berpengalaman dalam menyampaikan kuliah mengikut kebolehan dan ilmu masing-masing.  

Terjebaknya aku dengan Universiti Inspirasi Kisah Hidup (UnIKH) mungkin telah dilorongkan Tuhan.  Rasanya bukannya 'mungkin'...... tapi telah diatur-Nya.  Setinggi-tinggi kesyukuran aku panjatkan.  Alhamduillah.

Menjadi mahasiswa ataupun mahasiswi UnIKH ini memerlukan kekuatan, kesabaran, kerajinan, keyakinan yang tinggi dan penuh penelitian.  Sokongan daripada handai taulan yang dianggap adik-beradik cukup memberi keyakinan hingga kami sampai ke takah ini.  Begitu juga aku. 

Terkadang kekangan tugas menjadikan aku tenggelam seketika.  Ada waktunya ketinggalan jauh di belakang.  Dan aku terpaksa kembali mengejar sehabis daya.  Dua tugas yang perlu dipikul serentak, hingga kekadang terasa lelah.  Namun kekuatan adik-beradikku dalam LA6 menjadikan aku tetap bertahan.  

Terasa bagaikan satu ikatan batu bata yang saling menyokong antara satu sama lain.  Terima kasih semua, aku mengenali kalian tanpa bersemuka kecuali Fatihah Irdina Lyn.  Kami sama sedaerah.  Kepada yang lain, terima kasih juga kerana memberi respons yang positif di dalam group kita.  Yang sudi bertegur sapa di dalam group kita atau sesekali mengetuk pintu wasap, terima kasih ya.  Yang sekadar menjadi pembaca setia ataupun silent reader, teruskan.  Semuanya tetap dihargai.

Perjalanan yang panjang kita raikan bersama.  Mudah-mudahan penceritaan kisah abah atau ayah yang bakal terbit nanti menjadi pendorong ke arah pembentukan peribadi yang unggul dalam melahirkan 'ABAH' atau lelaki hebat di luar sana.



Tiada ulasan: