Ahad, 17 September 2023

SEMARAK MERDEKA (10.09.2023 = 24 SAFAR 1445H)

 PENGALAMAN membantu menguruskan program mengingatkan semula akan tugas di alam pekerjaan yang lalu. Banyak yang perlu diuruskan dalam erti kata bekerja dalam kumpulan. Ada yang nampak kesungguhan, juga ada yang sebaliknya. Begitulah asam garam kehidupan. Hidup saling lengkap melengkapi. Susah payah sama dirasai walaupun terkadang timbul rasa tidak puas hati.

    Sentiasa berfikiran positif. Itu yang betul. Bagai 'nak kenduri besar lagaknya. Selagi hari berkenaan belum berlangsung, ada sahaja kerja-kerja yang perlu dibereskan. Hati digayut bimbang. Risau bagaimana sambutan dan penglibatan masyarakat setempat. Sebagai membantu melancarkan majlis, amanah yang diberikan dipandang serius. Khidmat terbaik perlu diberi mengikut kemampuan.

     Belajar sesuatu yang mungkin baru bagi kita. Permudahkan urusan orang lain dan rakan kerja, mudah-mudahan kejayaannya bakal dinikmati bersama. Pengalaman masa lalu sememangnya amat membantu. Alhamdulillah. Kerjasama yang diberikan oleh insan-insan yang ditemui, amat membanggakan. Segalanya Allah permudahkan. Kesungguhan mereka wajar dihargai.

    Kepada guru-guru serta anak-anak yang menyertai program kami, diucapkan berbanyak-banyak terima kasih. Persembahan yang mantap dan menarik perhatian pengunjung pada hari berkenaan. Kepada yang menyertai pertandingan sama ada mewarna, gubahan buah-buahan, gerai tercantik dan futsal, kami ucapkan tahniah atas kejayaan. Tahniah juga kepada yang tidak berjaya, jika ada rezeki boleh mencuba pada masa akan datang.  Yang penting ialah keberanian dalam menyahut cabaran pertandingan.

    Keletah anak-anak tadika KEMAS pula begitu mencuit hati. Comel belaka dengan pakaian tradisional rakyat Malaysia. Kepada kaunselor Pn Hjh Fadzilah yang merupakan ahli majlis MPM Zon 9 Lekir, diucapkan tahniah atas kejayaan program ini. Terima kasih tuan OBJ yang merasmikan program ini. Tidak lupa juga kepada hakim atau juri yang dilantik bagi semua pertandingan yang dijalankan. 



     

Tiada ulasan: