Rabu, 29 Mac 2023

CATATAN SEMALAM

    KAMI habisi tadarus semalam dengan sedikit perkenalan. Keceriaan jelas terbayang pada raut wajah sahabat baru kami. Usik-mengusik membawa bahagia... benar kenyataan itu!

    Keseriusan dalam bertadarus, menyemak bacaan ahli sambil mengenali hukum tajwid serta memperbetulkan bacaan sudah sinonim dengan aktiviti kami. Mata menjelajah huruf-huruf yang tercatat dalam kalam Allah.

    Selesai tadarus, kami mendengar tadabbur yang disampaikan. Asyik sungguh dengan penceritaan dan perkhabaran yang terkandung di dalamnya. Sesungguhnya Al Quran itu sesuai sepanjang zaman. Relevan untuk semua keadaan. Kandungannya menjadi rujukan dan panduan dalam kehidupan kita. 

    Ya Allah ampunilah kami, berkatilah hidup kami, dan jadikan kami sentiasa berpegang kepada Al Quran sebagai panduan hidup. Jangan Kau bolak balikkan hati kami setelah Engkau berikan hidayah kepada kami. Kasihilah kami, Ya Allah. Mudah-mudahan ukhuwah ini berkekalan. Kau temukan kami di dunia, moga-moga kami dapat bersama juga di akhirat sana. Amin Ya Rabbal 'Alamin.

    

    
 

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..semoga ukhwah persahabatan ni hingga ke jannah.
Aamin yarabbal alamin..

maymot berkata...

Aamiiin...🤲