Ahad, 18 Oktober 2020

BERITA PADA KAWAN

 


Nafas yang tertahan semalam....... dalam lelah penuh resah........ telah kami lepaskan hari ini.

Tidak dapat digambarkan betapa lapang dan leganya kami.  Seakan keresahan itu hilang entah ke mana.  Melayang ghaib dari pandangan.  Ibarat bongkah batu yang menghempap, berkecai akhirnya.....dan serpihannya jatuh berserakan ke bumi.  Lantas disapu bersih oleh ombak yang datang.  Lenyap tanpa berbekas.

Tapi kuntum-kuntum doa tetap kami kirim buat sahabat.  Pada CMK dan keluarga......kami tetap berdiri teguh menyokong dan mengharapkan yang terbaik buat kalian.  

Tidak ada yang meminta jadi begitu.  Jua tidak ada yang berharap akan akhirnya begitu.  

Sejak wujudnya kluster Lekir...... masing-masing tersentak seketika.  Lamunan pun terhenti.  Bukan kami tak patuh SOP.  Bukan kami tak ikut kata menteri.  Namun jika janji Allah itu pasti, mana mungkin kita dapat mengelak diri.  

Usah ditanya bagaimana ia hadir.... jangan pula menyalahkan takdir.  Warga sekitar, belajarlah memahami.  Jangan pula melampau membuat penilaian.  Allah tidak menghadirkan semua ini hanya sebagai suka-suka.......  Ia juga bukan dijadikan sia-sia.....

Atas sebab apa mereka dipilih.......hanya Dia yang maha mengetahui.
Sudah pasti ada hikmah di sebalik musibah.  Dari kejauhan kami tetap mendoakan yang terbaik......Dalam kepayahan, kalian tetap redho.  Moga Allah memberi kekuatan pada setiap kalian yang diuji.

Pulanglah covid19......




ida a.z.
4.58 ptg
18102020
ktb7 lekiyour

2 ulasan:

Pendidikan Jasmani & Kesihatan berkata...

Moga cpt sembuh cmk dn keluarga. Cepat pergi covid19. Amin

cikgu ida berkata...

Sama-sama kita doakan......