Rabu, 22 Februari 2023

PEMINAT BUKU

     TERIMA KASIH buat pembaca budiman kerana sudi membeli dan seterusnya memiliki buku yang mengandungi karya saya. Kita mempunyai minat yang sama, iaitu membaca. Tahniah kerana menyahut seruan yang terkandung dalam ayat pertama yang Allah turunkan iaitu  Iqra', yang bermaksud 'Bacalah'. Mudah-mudahan hobi tersebut memberi manfaat buat kita.

    Buat Shida, salam perkenalan. Terima kasih kerana memesan buku Anekdot Kaya Minda Sihat Jiwa dan Upih. Katanya untuk dihadiahkan kepada anakanda yang dikasihi. Elok benar minat yang sama kita semaikan ke dalam diri anak-anak. Moga-moga isinya menjadi iktibar buat pembaca. 

    Kepada Jay pula, diucapkan terima kasih juga atas pesanan Anekdot Kaya Minda Sihat Jiwa dan Dalam (Memorabilia). Buku 'Dalam' mengungkap kenangan bersama COVID 19. Memang mungkin sukar untuk dilupakan detik cemas dan pilu semasa negara dilanda corona virus. Beberapa catatan mungkin ada persamaannya dengan apa yang kita telah alami.

    



    


    'Upih' pula mengisahkan kenangan lalu penulis-penulis yang ditulis secara ringkas. Zaman kanak-kanak atau zaman persekolahan diceritakan secara santai, penuh ceria dan menghiburkan.

    Buku ini ada geng sebenarnya, namun karya saya sekadar di dalam Upih sahaja. Boleh dibaca oleh anak-anak yang tidak pernah mengalami suasana kehidupan zaman penulis yang bebas daripada gajet.

    Buat Shida dan Jay selamat membaca. Moga buku-buku yang telah diterima dapat menjadi ilham untuk berkarya pula. 

Tiada ulasan: