Rabu, 17 Mei 2023

Ahli Keluarga Baharu

 

SYUKUR Alhamdulillah, atas rezeki dan limpah kurnia-Nya keluarga kami makin bertambah. Terima kasih atas kesudian menjalinkan silaturahim dan ukhuwah, menyatukan dua hati malah sebenarnya menyatukan dua keluarga kita.

    Buat yang dikasihi anakanda Azri, syukran jazilan umi ucapkan atas keikhlasan menyunting anakanda umi sebagai surihati. Mudah-mudahan bahagialah kalian hingga ke jannah. 

    Bukan mudah melayari bahtera rumah tangga tanpa kesabaran, dan kekuatan serta keutuhan semangat serta sedia menerima kelebihan dan kekurangan pasangan masing-masing. Belajarlah saling melengkapi antara kalian berdua. Hanya doa dari umi dan abi sentiasa mengiringi perjalanan hidup kalian. 

    Asam garam kehidupan pasti dikecapi sepanjang perjalanan hidup ini. Buat anakanda Azri, jadilah nakhoda yang tabah mengharungi cabaran dalam pelayaran ini. Oleh kerana wanita dijadikan dari rusuk kiri yang bengkok, maka bentuklah dengan lembut. Jadilah imam buat anakanda umi, yang barangkali ada kekurangannya di mana-mana. Peganglah amanah ini kerana amanah ini telah berpindah daripada abi kepada Azri. Bentuklah peribadinya agar menjadi isteri solehah. 

 


  Buat anakanda Atiqah, taatilah suamimu selagi dia taat akan Allah SWT. Sama-samalah berpimpin tangan serta sedia berkongsi hidup. Saling memberi dan menerima. Segala rahsia rumahtangga, anakanda berdua simpanlah baik-baik. Jadikanlah Rasulullah SAW sebagai idola kerana sesungguhnya baginda merupakan uswatun hasanah.

    Terima kasih buat yang dihormati Puan Jazlina & Encik Nazlee serta anakanda Ain, Nur, Bangchik, Haziq dan Iwan. Moga silaturahim berkekalan dan berpanjangan, insya-Allah.

foto kredit to JAZ

Tiada ulasan: