Jumaat, 20 November 2020

SALAM TAHNIAH

Terjebak bersama insan-insan hebat di dalam kumpulan Peserta APR SAW....... terasa kerdilnya aku...

Antologi Puisi Rasulullah SAW..... menjentik hatiku untuk turut sama menyertai program ini.  Tanpa kusedari bahawa dalam kalangan peserta yang hampir dua ratus orang itu, ada nama-nama hebat yang telah lama berkecimpung di dalam dunia penulisan.

Salah seorangnya adalah Puan Noor Aisyah Maidin......   peserta bersama-samaku di dalam antologi puisi ini.  Beliau telah berjaya memenangi Hadiah Sastera Sabah 2018-2019, kategori Puisi.  Sekalung tahniah buat Puan Noor Aisyah.

Aku berkunjung salam malam itu.  Salam bersambut tika hujan di luar mulai turun.  Kami berbicara lewat pertemuan di aplikasi whatsapp.  Banyak yang dikongsikan.......terima kasih kuungkapkan atas kesudian memberiku kata-kata semangat dan sokongan agar aku terus menulis.

Sebenarnya aku menulis sekadar suka-suka.  Kekadang itu merupakan cara untuk melepaskan lelah daripada tekanan yang melanda.  Untuk pergi lebih jauh rasanya masih dalam perkiraan....

Celoteh bersamanya begitu mengasyikkan walaupun baru pertama kali berkenalan.  Rupa-rupanya kami sama-sama merupakan pelajar aliran sains suatu ketika dahulu.  Menulis sendirian tanpa ada guru di sebelah.  Tidak ada garis panduan.  Ringkasnya......belasah sahaja!!!

Mengenang kembali minat yang lebih kurang sama menerusi pembacaan buku-buku misteri dan penyiasatan Nancy Drew dan Hardy Boys...... terasa ada persamaan yang ketara di antara kami.

Melihat kulit buku hasil karyanya "Romantika Hujan"....... dingin terasa.  Di luar hujan semakin lebat.  Salam tahniah sekali lagi.....  Anugerah yang Allah beri, diadun sebaik mungkin.  Dan kegigihan itu Allah bayar dengan terbitnya antologi puisi dan cerpen.  

Terima kasih sahabat.......
Moga terus cemerlang di bidang penulisan.
Salam untukmu di Negeri Di Bawah Bayu.




2 ulasan:

Unknown berkata...

Terima kasih sahabat baruku. Hadir kita ke daerah penulisan ini atas takdir-Nya jua. Moga pengalaman dan impian bergabung menjadi tatapan insan kini dan mungkin juga ratusan tahun akan datang. Maka, menulislah.

cikgu ida berkata...

In shaa Allah, sahabat.......